FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Porady 2
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum www.aIUuni36.fora.pl Strona Główna » Początki » Porady 2
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
borsuk
Administrator



Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Nie 20:37, 18 Lis 2007    Temat postu: Porady 2

UWAGA - w tym temacie zamieszczamy tylko RADY, nie zadajemy pytań ani nie umieszczamy innych postów nie będących poradami - od tego jest reszta forum - kmic

Ponieważ wielu pyta jak grać, kolonizować, walczyć ja zamieszczam tu swoje dobre rady...mam nadzieję ,że komuś pomogą.

1. Inwestuj w recyklery.... Szybko się zwracają. A jeśli jesteś agresorem to dodatkowo wiesz gdzie będzie bitwa i szczątki. Ja mam 5 recyklerów i już każdy zwrócił się 5 razy Wink .
[Jak wysyłać recyklery?
1) Szukasz w menu "Galaktyka" planety która ma literę "T"...oznacza ona surowce. Najedź na ta literę to zobaczysz ile jest tam surowców.
2) W menu "Flota" zaznacz recykler
3) Wpisz współrzędne celu i zaznacz zamiast planety PZ (pola zniszczeń).
4) Jako cel misji zaznacz "Rozbudowa"...Flota leci, zbiera surowce i cię powiadamia ile zebrała...
2. Inwestuj w tech. szpiegowską. Dlaczego? Są po to 3 powody.
- Wróg będzie miał niepełny raport, a co za tym idzie...możliwe ,że cię nie zaatakuje.
- Zniszczysz wrogie sondy co da ci małe zapasy kryształu. (Jak miałem tech. spieg. na 7 poziomie to 8/10 sond rozwalałem....Każdy wysyłał po 2-4 sond.... Średnio za darmo 1200 kryształu na orbicie / co 2 dni. od jednego gracza.)
- Będziesz miał pełniejszy raport szpiegowski. Możesz wysyłać przy tym mniej sond. A bezpieczeństwo tych sond jest większe.
- Bonusy od 2,4,8 poziomu tech. szpieg.

[JEŚLI CHCESZ ABY WYSYŁAĆ WIĘCEJ NIŻ 1 SONDE NA GRACZA PODCZAS PRZEGLĄDANIA GALAKTYKI WEJDŹ W ZAKŁADKĘ "USTAWIENIA" I TAM MOŻNA TO USTALIĆ.]

3. Ponieważ z początku każdy surowiec jest na cenę......na wielką cenę
to radzę nie wydawać surowców na niepotrzebne rzeczy. np. po co z początku magazyny? albo 3 razy więcej sond?

4. Najlepiej bronić się mając flotę a nie obronę naziemną. Co nie oznacza ,że nie powinno być obrony naziemnej! Wręcz przeciwnie...z początku radzę wybudować 5 wyrzutni rakiet, 5 małych laserów i już jest się bezpiecznym przeciw "hołocie" co atakuje na chybił trafił . Potem radzę wybudować flotę, a następnie ciężkie lasery (też z 5)....teraz jest się bezpiecznym przed większym nalotem. Aby być jeszcze bezpieczniejszym można zainwestować tak aby było z 20 WR i 20 ML....tyle ,że tu zaczyna się granica opłacalności. Od teraz już tylko flotę radzę rozwijać. Kolega mi kiedyś powiedział: "A przecież działa jonowe mają wielką odporność!". To prawda, przydaj się aby przedłużyć czas obrony, ale wiele same nie zdziałają....Proponuje więc zbudować od 1-3 takich dział. "A działa Gaussa? Mogą niszczyć nawet krążowniki!" - powiedział mój kolega....Fakt...mogą to robić....Ale to działo z wielu powodów jest złe. Chociażby dlatego ,że za jego cenę możesz zbudować krążowniki. Apropo....tak z ciekawości powiem ,że znam parę osób które inwestowały w działa Gaussa zamiast w krążowniki i skończyły atakowane 30 Statkami wojennymi, lub Rakietami międzyplanetarnymi . Stąd jeden wniosek... jeśli chcesz mieć małe naloty na siebie inwestuj w flotę...inaczej oczekuj małej ale OGROMNEJ floty .

5. Kolonizacja. Radzę kolonizować w ten sposób: pierwsza kolonia niedaleko planety-matki....ten sam układ słoneczny....w środku tego układu...to planeta w którą dużo należy zainwestować ale będzie potem dowozić surowce w dojść szybkim tempie. Będzie tez mogła być bazą wypadową "fleet-save" oraz udzielać szybkiego wsparcia militarnego planecie matce i vice versa (Ten punkt jest po prostu genialny!
Zdarza się ,że lecący gość nie robi skanowania przed dolotem. Wystarczy w ostatniej chwili wysłać flotę z pobliskiej planety tak aby doleciała na minutę przed obcą flotą i gość ma katastrofę Twisted Evil ).

Następna kolonia powinna tez być niedaleko...może to być ten sam lub sąsiedni układ...Nie ma ona większego znaczenia.

2-ie kolonie należy sobie zostawić na późniejszy etap gry..."zostawić" czyli albo nie kolonizować, albo skolonizować ale nie rozwijać jeszcze intensywnie. Te kolonie powinny być w jak największym skupisku "swoich" planet. Jedna będzie na ostatniej pozycji....będzie służyć jako baza wydobycia deuteru (m.in. potrzebnego w badaniach na planecie matce). Druga będzie ważniejsza potem....na niej będzie badana . tech. grawitonowa. Potrzeba do tego dużo energii która można zdobyć z satelit słonecznych.

2-ie inne kolonie powinny być usytuowane na obrzeżach swojej galaktyki do działań strategicznych jak: masowy handel, działania wojenne, rakiety międzyplanetarne.

2-ie inne wg upodobań.
[UWAGA! NIE BIERZCIE BYLE JAKICH KOLONII! JESLI WYGENEROWANE POLE BĘDZIE ZA MAŁE ZNISZCIE KOLONIE I "AŻ DO SKUTKU". TERAZ WYDAJE SIĘ TO MARNOTRASTWEM ALE W PRZYSZŁOŚCI WYNIKNĄ Z TEGO TYLKO KŁOPOTY. JEŚLI NATOMIAST KOLONIA OKAZE SIĘ "ŚREDNA" np. 100 pól TO INWESTUJEMY TYLKO TYLE ABY WIĘCEJ SUROWC WYWIEŚĆ Z TEJ KOLONII I ZAROBIĆ NA NASTĘPNY STATEK KOLONIZACYJNY]

[Jak kolonizować?
1) W menu FLOTA zaznaczasz statek kolonizacyjny
2) wpisujesz koordynaty pustej planety, a jako cel misji dajesz kolonizację. NIE TRANSPORTUJ SUROWCÓW, BO ONE "ZNIKNĄ".



Przepraszam ,że to dość krótkie i oględne ale nie miałem więcej weny . Mam jeszcze pełno pomysłów i będę je jeszcze tutaj uzupełniał. Przepraszam też za bfęty ortograficzne... Ma ktoś jeszcze jakieś dobre rady?

Post został pochwalony 0 razy


Post został pochwalony 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum www.aIUuni36.fora.pl Strona Główna » Początki » Porady 2
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group