FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Poradnik
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum www.aIUuni36.fora.pl Strona Główna » Początki » Poradnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
borsuk
Administrator



Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Nie 20:36, 18 Lis 2007    Temat postu: Poradnik

apraszam wszystkich początkujących i tych już nieco bardziej zaawansowanych do lektury.


PORADNIK POCZĄTKUJĄCEGO GRACZA

1.) elektrownia (Level 1 )
2.) metal (Level 1 )
3.) metal (Level 2 )
4.) elektrownia (Level 2 )
5.) metal (Level 3 )
6.) metal (Level 4 )
7.) elektrownia (Level 3 )
8.) kryształ (Level 1 )
9.) metal (Level 5 )
10.) elektrownia (Level 4 )
11.) kryształ (Level 2 )
12.) kryształ (Level 3 )
13.) elektrownia (Level 5 )
14.) deuter (Level 1 )
15.) kriształ (Level 4 )
16.) elektrownia (Level 6 )
17.) metal (Level 6 )
18.) metal (Level 7 )
19.) elektrownia (Level 7 )
20.) kryształ (Level 5 )
21.) deuter (Level 2 )
22.) elektrownia (Level 8 )
23.) deuter (Level 3 )
24.) deuter (Level 4 )
25.) deuter (Level 5 ) ( i ustawiamy produkcje deuteru na 80%)
26.) fabryka robotów (Level 1 )
27.) laboratorum badawcze (Level 1 )
28.) fabryka robotów (Level 2 )
29.) technika energetyczna (Level 1 )
30.) stocznia (Level 1 )
31.) elektrownia (Level 9 )
32.) napęd spalinowy (Level 1 )
33.) kryształ (Level 6 )
34.) stocznia (Level 2 )
35.) deuter (Level 6 ) ( i znowu ustawić produkcje deuteru na 80%)
36.) napęd spalinowy (Level 2 )
37.) itd.

Powodem skupienia się na budowie Kopalni Metalu jest to, że będziesz potrzebował dużych ilości tego surowca w początkowej fazie gry. Kryształ i Deuter nie będzie z początku potrzebny, więc dla pewności postaraj się jak najszybciej podnieść kopalnię metalu na poziom 7 lub 8. Potem powienieneś podnosić kopalnię kryształu do wyższych poziomów.

2. Poszerzanie swojego Imperium
Postaraj się jak najszybciej wynaleźć wszystko co jest potrzebne do zbudowania statku kolonizacyjnego. Jeśli już zbudowałeś swój pierwszy statek kolonizacyjny, postaraj się skolonizować planetę na pozycji 4,5 lub 6. Najlepsze szanse na zajęcie planety o największej liczbie pól są właśnie na tych pozycjach. Po założeniu swojej pierwszej kolonii wybuduj budynki w identyczny sposób jaki był podany w paragrafie 1 ("Kolejność Budowania") w celu szybszego rozwoju twojej kolonii. Postaraj się skolonizować przynajmniej 6-7 planet, ale zachowaj sobie miejsce na jedną kolonię. (Możesz tylko mieć 8 kolonii + 1 główna planeta), będziesz je potrzebował jako swoją mobilną bazę dla swojej floty w dalszej fazie gry.
Dla osób, które chcą się skupić na atakowaniu innych graczy, może być pomocne trzymanie w zapasie dwóch miejsc na kolonie, przez to twoja flota zyskuje na mobilności. Kolonie zwiększą twój przyrost surowców, ilość punktów także będzie wzrastać. Później możesz zbierać dzienną produkcję z twoich kolonii i zwozić ją na główną planetę, w celu wymiany na statki, badania, obronę i budynki.

3.Najazdy we wczesnej fazie gry
Próbuj napadać! Jest to jeden z głównych aspektów gry. Poprzez atakowanie kogoś, możesz uzyskać większy przyrost surowców, a także upewnisz się, że twoi sąsiedzi nie rozwiną sie tak szybko jak ty. Przed atakiem na jakąkolwiek planetę, zdobądź o niej jak najwięcej informacji, poprzez wysłanie proba szpiegowskiego: Wyślij wystarczającą ilość Sond Szpiegowskich po to, żeby uzyskać jak najwięcej informacji o planecie włącznie z wynalezionymi technologiam. Jeśli w raporcie widzisz tylko zasoby na planecie, bądź ostroźny: Znalazłeś gracza który jest prawdopodobnie silniejszy od ciebie i może się odegrać za twój atak. Ilość energii podana przy zasobach także jest miernikiem siły przeciwnika: Wyższy wskaźnik energii - wyższe poziomy kopalni, co oznacza wyższe wydobycie na planecie, Jeśli wyślesz więcej sond, być może uda ci się zobaczyć wrogą flotę i obronę. Wyślij swoją flotę na planetę, która przy okazji jest w stanie przetransportować zagrabione surowce ale pamiętaj, że możesz ukraść maskymalnie 50% zasobów na planecie. Transportowce są przydatne, ponieważ twoje mniejsze statki wojenne nie mają wystarczającej pojemności dla przetransportowania surowców. Upewnij się, że wysyłasz flotę wystarczająco silną, która będzie w stanie zniszczyć wszystnie statki i struktury obronne na planecie. Jeśli wystarczy, że zostawisz jedną wyrzutnię rakiet na planecie, nie będziesz w stanie zdobyć surowców. Jeśli z powodzeniem udało ci się najechać obcą planetę, szpieguj ją codziennie, jeśli okaże się, że znowu jest dużo surowców na tej planecie, zaatakuj ją ponownie! Może nie zdobędziesz już takiej ilości surowców jak za pierwszym razem, ale jeśli powyższą metodę zastosujesz do więcej niż jednej planety, okaże się ona skuteczna i dzięki niej uzyskasz dodatkowy dochoód każdego dnia. Ta metoda ma swoje określenie, tzw. "farmowanie" czyli uzyskiwanie ekstra dochodu kosztem innego gracza poprzez dokonywanie najazdów. Jeśli już znajdziesz wystarczająco dużo planet-farm, to tak jabyś miał więcej kolonii niż inni gracze. Taka metoda zodbywania dochodu może się komuś wydawać nieuczciwa. Upewnij się, że najeżdzasz każdą planetę tylko raz dziennie (nie zapomnij o wysłaniu wpierw sondy szpiegowskiej), abyś dał szanse atakowanemu graczowi na rozwój. Należy oczywiście pamiętać o zasadzie bashowania.

4. Najazdy w dalszym etapie gry
Teraz czas na prawdziwą frajdę z najazdów . Większość graczy nie dokonuje najazdów z powodu małej liczby surowców na innych planetach, ponieważ w większości przypadków zdobycz nie byłaby zbyt obfita i musieliby najeżdzać bardzo dużo planet, aby uzyskać porządną ilość surowców. Więc zaczynają się rozglądać za flotą innych graczy w celu unicestwienia jej. 30% wydanych surowców na flotę znajdziesz na orbicie planety, którą zaatakowałeś. Więc wybuduj wystarczającą ilość Recyklerów, silną flotę i wybierz się na poszukiwania potencjalnej ofiary. Zwłaszcza Statki Wojenne okażą się przydatne, więc wybuduj jak najszybciej jak największą ich ilość. Zaleca się budować 2 Recyklery na każde 5 Statków Wojennych, by można było zebrać wszystkie zasoby "wytworzone" przez twoją flotę po zniszczeniu floty wroga. Wyższe poziomy badań techniki bojowej, ochronnej oraz opancerzenia także okażą się bardzo pomocne.
Jak zaatakować inną flotę:
Przede wszystkim: Szpieguj. Staraj się znaleźć inne floty. Większość niedoświadczonych graczy trzyma swoje floty na swojej głownej planecie, więc jeśli szukasz wrogiej floty, szukaj jej tam w pierwszej kolejności. Możesz sprawdzić, gdzie gracz ma swoją główną planetę poprzez kliknięcie symbolu wiaomości obok jego planety. Poniższy obrazek obrazuje, gdzie znaleźć koordynaty, których szukamy :


Wyszpieguj te koordynaty, jeśli ci się poszczęści, znajdziesz tam całą flotę, którą możesz pokonać i zgarnąć jej szczątki. Jeśli nic nie znajdziesz, nie przerywaj poszukiwań, tylko skanuj tą planetę codziennie - może wroga flota była w drodze z innej planety.


5. Najazdy w późniejszym etapie gry - Falanga Czujników
W późniejszym etapie, będziesz musiał się zmierzyć z kilkoma problemami: Po pierwsze, jeśli ciężko pracowałeś, to może się okazać, że w sąsiedztwie twojej głównej planety może zabraknąć wrogich flot lub przeciwnik stosuje ocalanie floty. (stosować technikę "fleetsave", dowiesz się w następnym punkcie). Oto moment, w którym falanga sensorów wchodzi do gry i staje się bardzo użyteczna! Jest tylko jeden problem: Możesz ją tylko wybudować na księżycu. Uzyskanie księżyca może wydać się troszkę kłopotliwe: Księżyc ma szansę powstać tylko gdy flota zostaje zniszona na orbicie planety. Więc, są trzy możliwości uzyskania księżyca:
1. Ktoś zniszczył twoją flotę
2. Ktoś cię zaatakował, ale jego flota nie potrafiła oprzeć się twojej potędze
3. Zapłaciłeś komuś za atak tylko w celu uzyskania księżyca.
Za każde 100.000 surowców orbitujących na planecie, masz 1% szansy na utworzenie księżyca. Ale maksymalna szansa to 20%, bez względu ile surowców orbituje po bitwie.
Druga możliwość jest oczywiście najlepsza, ale szanse na taki atak są znikome.
Jak już się dorobisz księżyca, przewieź surowce na niego i rozpocznij budowę Stacji Księżycowej, żeby móc zbudować swoją Falangę Sensorów. Zasięg falangi sensorów jest następujący: (PoziomFalangi^2)-1 ukladow slonecznych.
Kiedy już masz swoją falangę sensorów gotową do skanowania innych planet musisz wiedzieć, że każdy skan będzie cie kosztował 5.000 deuteru, więc pamietaj o kontrolowaniu poziomu deteru na księzycu. Skan falangi sensorów wyświetla ruch flot wyruszających bądź powracających na skanowaną planetę łącznie z czasem który upłynął! Zanotuj siłę floty jej czas powrotu oraz obronę na planecie i sprawdź ile czasu potrzebuje twoja flota na lot na tą planetę.


6. Najazdy w późniejszym etapie gry - mobilna flota
Kiedy juz nie ma co rabować w okolicy twojej planety i nie chcesz korzystać z pomocy księżyca i falangi sensorów z jednego prostego powodu, ponieważ jest zbyt kosztowna, zachowane miejsce na kolonię okaże się teraz bardzo ważne. Czas na kolonizację planety w nowych galaktykach: Szczególnie w galaktykach i systemach pełnych planet gotowych do najazdów i flot do zniszczenia . Upewnij się, że twoja nowa kolonia nie jest w zasięgu innej Falangi Sensorów, lub twoja flota jest wystarczająco silna na zniszczenie floty właściciela tej Falangi. Załóż kolonię w systemie, gdzie będzie dużo sąsiadów - omijaj systemy, w których są już twoi sojusznicy, nie powinieneś dzielić obszaru swoich najazdów. Po pierwsze, załóż swoją kolonię, nie ma potrzeby budowania na niej budynków. Później, będziesz mógł ją usunąć w dowolnym momencie. Potem, czekaj, po prostu przeczekaj kilka dni. Nie przemieszczaj swojej floty na tą kolonię zbyt szybko. Sprawdź, kto skanował twoją nową kolonię i też wyślij swoją sondę szpiegowską. Poprzez takie działanie, się orientujesz kto robi najazdy w tym rejonie - jeśli skanowany gracz nie stanowi dla ciebie zagrożenia - zignoruj go na początku. Później możesz sprzątnąc jego flote w odwecie za skanowanie twojej planety . Preferuję odczekać 2-3 dni. Ale jeśli jesteś już jednym z najlepszych graczy we Wszechświecie i znajdujesz się w pierwszej 25-tce, nie czekaj! Ściągnij swoją flotę na tą kolonię i zacznij niszczyć kogokolwiek zanim zdąży zareagować. Inni najeźdźcy szybko się zorientują, że ktoś lepszy od nich pojawił się w sąsiedztwie w celu zgładzenia ich flot... Jeśli nie należysz jeszcze do grupy najsilniejszych graczy, wyczekujesz, aż oni skończą, dopiero wtedy wysyłasz tam twoją flotę. Zabierz ze sobą wystarczającą ilość deuterium (!bardzo ważne!), transportowce, nie zapomnij też o Recyklerach i Sondach Szpiegowskich, będą one niedługo miały zajęcie. Transportowce są potrzebne by przewozić zobycze na główną planetę, deuterium, ponieważ nie zdobędziesz go w wystarczającej ilości, aby zapewnić mobilność swojej floty. Najeżdżaj planety tak jak to robiłeś w sąsiedztwie swojej planety: Skanuj & Najeżdzaj. Dobrą porą na dokonywanie najazdów jest 2 w nocy , ponieważ szansa na to, że gracz zaloguje się na Ogame, zdoła ocalić swoją flotę i surowce, przed przylotem twojej floty jest bardzo znikoma. Ryzyko w takim momencie jest takie, że ty stracisz mnóstwo deuteru, on niewielki procent swojej obrony.
Po tygodniu, wróć na swoją główną planetę i załóż nową kolonię w nowym miejscu... Jeśli zachowałeś dwa miejsca na kolonie, możesz mieć dwie ruchome kolonie w tym samym momencie - przemieszczaj swoją flotę z jednej kolonii do drugiej, usuwaj pierwszą i zakładaj nową.

Post został pochwalony 0 razy


Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Specu007
członek



Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Sob 22:19, 01 Gru 2007    Temat postu:

skopiowałeś to z ogame forum xD

Post został pochwalony 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum www.aIUuni36.fora.pl Strona Główna » Początki » Poradnik
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group