Autor Wiadomość
borsuk
 Post Wysłany: Nie 20:43, 18 Lis 2007    Temat postu: Sposób na zdobycie moona

Ksiezyc jest jednym z niewielu obiektów w Ogamie, których nie mozecie zbudowac samemu. Powstaje przypadkowo, gdy na orbicie waszej planety znajduje sie wiecej niz 100k pobojowiska. Najwiecej ksiezycy powstaje przy tym niechcacy (prawo Murphy'ego: 20 razy atakowaliscie waszego sasiada, przy tym powstawalo ok. 200k pobojowiska i zawsze powstawal z niego ksiezyc. Top5 zniszczyl wam flote, powstalo 4 mln pobojowiska, a ksiezyca jak nie bylo tak nie ma) po zniszczeniu floty. Pytanie brzmi - jak otrzymac ksiezyc na zamówienie?



2. Dla twardzieli

W uniwersach, w których obrona nie wchodzie w sklad pobojowiska, nie pozostaje nic innego jak zniszczyc floty na orbicie. Moga to byc wlasne floty lub te wrogów i przyjaciól. Kto jest wyjatkowo wytrzymaly, moze zostawic swoja flote (lub jej czesci) na planecie i wyjsc na noc z sieci. Z odrobina szczescia bedzie mial na drugi dzien ksiezyc.

3. Obce floty

Komu sie to nie podoba, moze równiez zapytac kumpla lub HG czy nie chca pomóc w zdobywaniu ksiezyca. Potem umieszcza sie czesc swojej floty na orbicie i czeka az kumpel ja zestrzeli lub wysyla sie surowce do HG, który przysyla floty transportowców, które mozna zestrzelic. Obydwa rozwiazania sa drogie i nudne. Do tego - w ten sposób mozna szybko wzbudzic podejrzenia pushowania. Tutaj jeszcze raz konkretne reguly.

§6 Pushowanie*
Definicja/ Zakaz
Pushowanie oznacza zaopatrywanie innego konta w surowce bez konkretnego powodu. Jest to dozwolone tylko, gdy pushowane konto ma mniej punktów niz nasze.

II Wyjatki - ataki z podporzadkowanymi flotami sa dozwolone, gdy atakowany nie ma jeszcze ksiezyca i suma znajdujacych sie na orbicie surowców nie przekracza tej, która daje 20% szanse na powstanie ksiezyca. Wtedy jest to dozwolone kilkakrotnie.

Jezeli macie mniej punktów niz ten, kto wam zestrzela flote, to nie bedzie problemu.
Jezeli macie wiecej punktów, to atakujaca flota moze byc tylko tak duza, ze jej zniszczenie da maksymalnie 20% szanse na powstanie ksiezyca. To obowiazuje tylko, gdy niszczycie obce floty. Jezeli wasza wlasna jest zlomowana, to atakujacy moze przyleciec czym chce.

4. Wylapywanie flot

Czwarta mozliwosc nadaje sie nie tylko do zdobywania ksiezycy, ale tez do wylapywania flot. Na planecie zostawia sie przynete (w formie 150k deuteru i 200 ciezkich mysliwców) i przenosi sie na inna planete. Po ok. 30 min. planeta wyglada na nieaktywna i jest skanowana. Z odrobina szczescia jakis sasiad zainteresuje sie przyneta i wysle tam swoja flote. Teraz nalezy szybko wyslac swoje statki wojenne i tak ustawic czas lotu, zeby dotarly na miejsce 30 sekund przed przybyciem atakujacego. Jezeli szczescie wam dopisze i najezdzca nie zrobi skanu zabezpieczajacego, to znalezliscie wlasnie dawce dla swojego ksiezyca. Kto ustawi jeszcze odpowiednio swoje recyklery, ten zdobedzie jeszcze troche surowców jako odszkodowanie za trudy ..

Generalnie - jezeli ktos ma wam zestrzelic ksiezyc, to tylko z 20% szansa. Wtedy szansa zdobycia ksiezyca nie tylko jest najwieksza, ale powstaly ksiezyc bedzie równiez wiekszy (>8000km)...

Porównanie cen ksiezycy:
ponizsza lista pokazuje ile statków jest potrzebnych na uzyskanie 20% szansy i jakiej ilosci metalu to odpowiada. Najczestsze sa ataki lekkimi mysliwcami i transporterami: Transportery maja niewielka sile razenia i w zwiazku z tym nie sa duzym zagrozeniem dla planety, ale lekkie mysliwce sa, dzieki temu, ze skladaja sie z duzych ilosci metalu i nie zawieraja deuteru, najtanszym rozwiazaniem (w uniwersach, w których równiez brona zalicza sie do pobojowiska sa to wyrzutnie rakiet). Wskazana jest budowa obrony skladajacej sie z 40 dzialek plazmowych, 120 dzial jonowych i 400 dzial Gausa; dzieki temu wszystkie mysliwce zostana zestrzelone bez strat we wlasnych jednostkach, a jezeli ubezpieczy sie planete, po udanej próbie uzyskania ksiezyca, wyrzutniami rakiet i powlokami ochronnymi, to ma sie niezla obrone. To zalezy jednak od wlasnego gustu i stylu grania. Mozna zestrzelic mysliwce równiez inna obrona lub statkami albo polaczeniem obydwóch. Wazne: "Wysoka" cena ksiezycy jest zamierzona, poniewaz maja byc, obok gwiazd smierci, najwazniejszymi i najpotezniejszymi elementami gry.

1.667 Lekkie mysliwce: 8.335 k Metalu
112 Statki bojowe: 8.960 k Metalu
667 Ciezkie mysliwce: 9.338 k Metalu
247 Krazowniki: 9.386 k Metalu
1.667 Male transportery: 10.002 k Metalu
556 Duze transportery: 10.008 k Metalu
417 Recyklery: 10.842 k Metalu
89 Bombowce: 11.570 k Metalu
61 Niszczyciele: 11.590 k Metalu
6.667 Sondy szpiegowskie: 13.334 k Metalu
1 Gwiazda smierci (wlasciwie 0,741): 15.000 k Metalu
223 Statki kolonizacyjne: 15.610 k Metalu
3.334 Satelity sloneczne: 16.670 k Metalu


Statystyka zdobycia ksiezyca:
Prawdopodobienstwo jest oddzielnym dzialem matematyki, który rzadzi sie wlasnymi prawami. Wiara w to, ze 5 prób po 20% gwarantuje nam ksiezyc, jest pomylka; gdyby tak bylo, to 6 - krotne rzucenie kostki daloby wszystkie 6 liczb, które sie na niej znajduja, a ze tak nie jest to wiedza wszyscy. Prawa prawdopodobienstwa maja poza tym tylko zastosowanie dla duzych zbiorowosci; dla pojedynczego gracza sa one wiec tylko wskazówka. Jest mozliwe, ze ktos zaraz przy pierwszej próbie z 1% otrzyma ksiezyc, a ktos inny po x próbach z 20% jeszcze go nie bedzie mial. Wazne: powstanie ksiezyca nie jest gwarantowane! Jezeli nalezycie do tych pechowców, którzy po 10 próbie nadal go nie maja, to nie pomoga wam zadne skargi i propozycje zmian. Ryzyko zawsze bedzie czescia gry, w koncu to ono sprawia, ze jest interesujaca! Ponizsza lista pokazuje jak prawdopodobienstwo uzyskania ksiezyca (i jego cena) rosnie wraz z iloscia prób.

20,00%: 1 próba; koszty: 8,3 mln metalu
36,00%: 2 próby; koszty:: 16,7 mln metalu
48,80%: 3 próby; koszty: 25,0 mln metalu
59,04%: 4 próby; koszty: 33,3 mln metalu
67,23%: 5 prób; koszty: 41,7 mln metalu
73,79%: 6 prób; koszty: 50,0 mln metalu
79,03%: 7 prób; koszty: 58,3 mln metalu
83,22%: 8 prób; koszty: 66,7 mln metalu
86,58%: 9 prób; koszty: 75,0 mln metalu
89,26%: 10 prób; koszty: 83,4 mln metalu
96,48%: 15 prób; koszty: 125,0 mln metalu
98,85%: 20 prób; koszty: 166,7 mln metalu
99,62%: 25 prób; koszty: 208,4 mln metalu
99,88%: 30 prób; koszty: 250,1 mln metalu
99,99%: 40 prób; koszty: 333,4 mln metalu


Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group